Obor SEO se ze skromných počátků vypracoval na jednu z nejefektivnějších marketingových strategií vůbec, a to úměrně tomu, jak rostl význam internetu. Za tu dobu prošel také bezpočtem vnitřních proměn a řada věcí, která v něm platila, je dnes již dávno pasé. Na druhou stranu existuje ale i řada věčně zelených SEO praktik, které platily a ještě dlouho platit budou. O jaké praktiky se jedná? Pojďme to zjistit!
V SEO bude i nadále nejvíce záležet na záměrech těch, co vyhledávají
Skutečný záměr vyhledávajících (například nákup, srovnání, zjištění informací) se Google snaží zohledňovat již několikátým rokem; zprvu s pomocí sémantických analýz, poté i se zapojením umělé inteligence. Do budoucna lze očekávat, že se tato tendence nabízet hledajícímu stránky „na míru“ještě zpřesní . Nejlepším způsobem, jak v takovém případě optimalizovat, je nabízet na vašich stránkách co možná nejrozmanitější obsah, který dokáže pokrýt jak informační, tak komerční dotazy.
Nezapomínejte vytvářet obsah, který nezastarává
Všichni zřejmě známe otřepanou poučku „content is king“, tedy „obsah je král“. Jestliže nevytváříte žádný nový obsah, vaše stránky budou upadat. Jak již bylo řečeno výše, váš obsah by měl pokrývat pestrou paletu informačních i komerčních dotazů.
Vedle toho se zaměřujte ale i na obsah, který třeba nemusí mít vysokou komerční hodnotu nebo se v daný moment nezdá příliš lukrativní. Zato zůstane platným i za rok, za dva, nebo třeba za deset let – je to zkrátka takový „evergreen“.
Evergreenový obsah by měl odpovídat na ty otázky týkající se vašeho byznysu, které nepodléhají neustále se měnícím trendům.
Příkladem takového obsahu může být například:
- Historie dané firmy, produktu, apod.
- Návody a důvody. Jak upéct dort, jak sestavit ptačí budku, jak vybrat dětské botičky, proč pít zelený čaj a podobně. Zkrátka věci, které platily stejně před dvaceti lety a za dvacet let ještě budou.
Takový obsah k vám třeba rázem nepřivede davy, zato k vám bude stabilně vodit návštěvníky v horizontu dalších let. A zároveň je dobrý evergreenový obsah přímo magnetem na zpětné odkazy!
Mějte stránky vhodné pro uživatele mobilních telefonů
Tato poučka již několik let platí a bude platit tak dlouho, dokud budou existovat mobilní telefony. A mobilní telefony budou existovat ještě dlouho, byť třeba v jiných podobách, než na jaké jsme zvyklí.
Google (ale i další vyhledávače) se při zařazování vaší stránky do výsledků vyhledávání řídí také tím, nakolik je tato stránka responzivní, resp. nakolik se její design dokáže přizpůsobit zobrazení na obrazovkách mobilních telefonů.
Stránky, které nejsou pro mobilní telefony upraveny, se pak ve výsledcích umisťují hůře než ty, které jsou. Takzvaný responzivní design je dnes proto naprostou nutností.
Důležitá bude optimalizace pro sémantické vyhledávání
Sémantika je nauka o vztazích mezi slovy a jejich významu v daném kontextu. Více o sémantice můžete číst zde.
Podle znění konkrétního dotazu se vyhledávače snaží sémantickou analýzou určit záměr uživatele. Již nejde jen o pouhá klíčová slova, ale i o roli, kterou hrají ve spojení se zbytkem dotazu, o geografickou lokalitu, o čas, v němž je dotaz zadán a o další faktory.
Při sémantické optimalizaci je důležité psát pro lidi – ne pro vyhledávače. Protože vyhledávače se čím dál více snaží podobat lidem. Tvořte obsah, který informuje a odpovídá na otázky. Přidejte na své stránky strukturovaná data.
Nebuďte fixováni pouze na SEO
Jakkoliv je SEO výtečnou marketingovou strategií, není strategií jedinou. A nejlepších výsledků dosáhnete kombinací se strategiemi dalšími. Reklama a posty na sociálních sítích? PPC? E-mailový marketing? Anebo i zcela offline marketingové strategie? To vše může na vaše stránky přinést návštěvy navíc.
A co znamená vysoká návštěvnost? Více zpětných odkazů, více důvěryhodnosti, více zisků. Pamatujte na to!