Jak se poprat s déle než ročním poklesem návštěvnosti a vyjít z tohoto zápasu silnější než kdy dřív?

 To vám prozradí následující SEO studie, vycházející z naší praktické zkušenosti. Topranker.cz, tedy naše online marketingová agentura, byl majitelem realitního webu eurobydleni.cz osloven v momentě, kdy byla situace tohoto webu nezáviděníhodná.

Podívejme se, co bylo na klientově webu špatně, co jsme udělali pro nápravu situace, a jaké výsledky nakonec klient sklidil.

Původní stav klientova webu

  • Web i doména byly zhruba rok staré
  • Měsíční organická návštěvnost byla 36 524 návštěvníků, což není na českém realitním trhu nikterak oslnivé číslo.
  • Spousta stránek webu byla duplicitních či jinak nevhodných pro indexaci, řada dalších, které pro indexaci vhodné byly, pak indexována nebyla.
  • Vnitřní odkazování nebylo propracované, v rámci jedné stránky se často opakoval týž odkaz. Vnitřní odkazování znemožňovalo růst důležitějších stránek webu.
  • Vstupní stránky nebyly optimalizovány
  • Rich Snippets a další prvky, které by posílily prokliky z vyhledávání, webu chyběly
  • Napisy s meta tagy nebyly optimalizovány dle klíčových slov
  • Web nebyl uživatelsky přívětivý a chyběly mu prvky, které by návštěvníky pomohly udržet – třeba návrhy podobných nemovitostí v kategorii
  • Odkazový profil webu byl přesycen komerčními anchory
  • SL certifikát chyběl.

Nešlo ale o chyby, s nimiž bychom se nedovedli vypořádat…

Analýza odkazového profilu, klíčových slov a také analýza technického stavu stránek hovořily jasnou řečí o tom, co bylo třeba provést dále. Nejprve přišlo na řadu to hlavní.

  • Sestavili jsme účinný algoritmus vnitřního odkazování, který umožnil vyhledávačům indexovat více důležitých stránek webu. Na stránky, které bylo indexovat zbytečné, jsme naopak odkazovat přestali.
  • Technické a duplicitní stránky jsme zakázali indexovat.                                                    
  • Vytvořili jsme mapu stránek, popisující hierarchii webu.
  • Kvalitní obsah stránek je základ. Stránky jsme naplnili texty a prvky, které lépe sloužily jejich hlavnímu účelu.
  • Váha webu se konečně začala rozprostírat po více stránkách namísto jediné hlavní.
  • Aby se maximalizovaly prokliky v SERPU, vylepšili jsme meta tagy a přidali drobečkovou navigaci.
  • Rychlost webu je základ. Zařídili jsme přechod na SSL certifikát i rychlejší hosting. Nastavili jsme ukládání do Cache prohlížeče.
  • Přidali jsme prvky, které upoutají návštěvníkovu pozornost a přimějí jej setrvat na stránce déle – například návrhy podobných nemovitostí.
  • Zrušili nebo opravili jsme nefunkční odkazy.

V co naše práce vyústila

Že nešlo jen o zbytečné prostocviky dokazuje graf níže. Viditelnost webu pro různá klíčová slova rostla, a návštěvnost jakbysmet. Web se ocitl na trajektorii, která již mířila jen vzhůru…

Když jsme web zanalyzovali po dvou letech, našli jsme jej v ještě mnohem lepším stavu.

1000 nejrelevantnějších klíčových slov – a klientův web je v první desítce výsledků pro 95% z nich, nemluvě o tom, že u 56% výsledků je v první trojce.

Návštěvnost pak rostla přímo raketově. Na grafu níže vidíte, že hranice 400 000 měsíčních návštěv z Googlu a Seznamu byla prolomena.

Zlepšila  se i viditelnost ve vyhledávačích, a to pro 4x větší počet klíčových slov oproti roku 2019.

Poslední obrázky naší SEO studie před recenzí klienta ukazují růst odkazujících domén a také celkovou pozici eurobydleni.cz mezi konkurencí – jak vidíte, dnes je 4. nejnavštěvovanějším realitním portálem v zemi. Zkrátka a dobře – výsledek nade všechna očekávání.

Náš klient vám již zbytek dořekne sám

Ing. Šulc Marek

Eurobydleni.cz

Náš web měl dlouhodobý problém s klesající návštěvností, spojený s přechodem na responzivní verzi i s nízkou kvalitou služeb původní SEO agentury. Potřebovali jsme ukončit pokles návštěvnosti a vrátit se na naše původní pozice, případně je i překročit.

Ve finále padla volba na společnost Topranker, a to z mnoha důvodů. Ten nejzásadnější byl, že jsme plánu Toprankeru nejvíce věřili. Byli jednoduše schopni pojmenovat problém a nastínit řešení. Navíc si myslím, že hodně dělala určitá míra empatie, skromnosti, rozvahy a slušnosti v projevu.

Spolupráce a starost o SEO vedla k několikanásobnému zvýšení návštěvnosti přirozenou cestou. Společnost Topranker splnila naše představy beze zbytku a dokonce je i překročila, a to navíc s finančním budgetem, který od nás měla. Forma a výsledky, jakož i komunikace a spolupráce byly jednoduše výborné.

Služby Toprankeru můžu doporučit všem, kteří to se svým projektem myslí vážně a chtějí ten nejlepší poměr ceny a výkonu. Pokud si do SEO nemůžete dovolit investovat statisíce, svěřte se do rukou právě Toprankeru! I s ekonomicky úsporným budgetem dosáhnete velmi dobrých výsledků!

Michal Crhák

Back to Top