Při chatře provedené optimalizaci pro vyhledávače může návštěvnost vašeho webu začít růst rapidním tempem. Je nutno zdůraznit, že může. Rozdíly v kvalitě nabízených SEO služeb totiž v poslednch letech začínají kolísat. Touto oblastí proudí obrovské objemy peněz a spolu s rostoucím fenoménem se na trhu začínají objevovat spekulanti, kteří lákají ze zákazníků nemalé finanční obnosy. “Odměnou” klientů je ovšem často nepovedená optimalizace s takřka nulovými výsledky. V krátkém článku si proto ukážeme, jak poznat tu správnou agenturu a jak je výhodný dlouhodobý kontakt se SEO odborníkem.

Optimalizace pro vyhledávače jako dlouhodobá záležitost

Účelem SEO (Search Engine Optimization) je zajištění zvýšené návštěvnosti daného webu pomocí lepšího umístění ve vyhledávačích. Po zadání klíčového slova, které je s konkrétní stránkou přímo spojeno, by měl být váš web viditelný na prvních pozicích. To se pak následně odráží v počtu prokliků – běžný uživatel totiž  při vyhledávání logicky postupuje od prvních stránek. Optimalizace se dělí na tři základní body: analýza, realizace a správa. Počítejte s tím, že růst vaší pozice bude postupný; celý proces je poměrně složitou záležitostí, při které je zapotřebí kombinovat optimalizační nástroje a sledovat jejich dopady.

Snažte se navázat trvalou spolupráci

Při výběru agentury postupujte pečlivě, mějte na paměti, že celou optimalizaci lze pohodlně řídit i na dálku online nebo pomocí telefonické komunikace.Neomezujte se proto pouze na okolí vašeho bydliště. Dlouhodobá spolupráce se vyplatí z prostého důvodu – vstupním bodem SEO je analýza, která tvoří základ budoucích změn. Ta při důkladném zpracování zabere poměrně velké množství času a tudíž je i finančně náročná; při opakované změně agentury by celý proces musel proběhnout znovu, což je pro obě strany nevýhodné. Také následná aktualizace a správa bude mnohem snazší pro konzultanta, který s daným webem v minulosti pracoval a nebude si muset znovu tvořit obrázek o fungování a účelu stránky.

Jak správně vybrat agenturu?

Nikdo vám nezaručí, že spolupráce s oslovenou agenturou bude za všech okolností probíhat hladce. Někdy se prostě nelze vyhnout tomu, že se představy zákazníka a SEO specialisty stoprocentně protnou. Pomocí tří základních bodů níže byste měli získat alespoň minimální povědomí o tom, že vybraná agentura může být tou pravou:

  1. reference – kvalitní SEO agentura by měla mít na svém webu k volnému náhledu reference, pomocí kterých si můžete utvořit základní obrázek o specializaci a získat celou řadu potřebných informací
  2. realizované projekty – jejich funkčnost lze ověřit přímo ve vyhledávači, stačí pomocí klíčových slov dohledat předchozí zákazníky a zjistit, na jakých pozicích se dané weby aktuálně nachází
  3. komentáře – často bývají k náhledu na webu agentury. Ta si pochopitelně vybírá pouze ty pozitivní. Proto byste měli  zapátrat v internetových diskuzích nebo na sociálních sítích. Tam byste měli být schopni dohledat i případnou kritiku či nedostatky dané agentury

Snažte se udržet dohled

Krátký úvod do světa SEO vám pomohl utvořit si základní obrázek o tom, jak optimalizace probíhá a jak správně vybrat agenturu. Důležité je sestavení časového a finančního harmonogramu, pomocí kterého by měl celý proces proběhnout. Za všech okolností se snažte udržet úzký kontakt s vaším optimalizačním specialistou, předejdete tak případným neshodám. Do komentářů nám prosím napište další tipy na výběr agentury, případné negativní zkušenosti a způsoby, pomocí kterých lze předem odhalit nepoctivého SEO konzultanta.

Michal Crhák

Back to Top