Aby byly dobře udělané…

Napsali jste zajímavý článek na web, ale ve vyhledávání ho skoro nenajdete? Důvodem bude mimo jiné to, že na něj není nasměrovaný žádný prolink z jiných stránek! Aby ho jakýkoli vyhledávač mohl najít, potřebuje získat odkazy z jiných webových stránek – a právě na tom se staví budování zpětných odkazů, neboli linkbuilding, na nějž by žádné vyhodnocení investic do SEO nemělo zapomínat. Jde vlastně o celý proces získávání prokliků, které směřují právě na váš web.

Budování zpětných odkazů – prioritní faktor v rámci optimalizací pro vyhledávače

Zpětný odkaz je klíčový pro vyhledávače, které tak díky němu přiřadí k webovým stránkám vhodná klíčová slova. Díky tomu se právě linkbuilding, potažmo SEO copywriting stává jednou z nejdůležitějších praktik, které používají odborníci při vytváření optimalizací pro vyhledávače. Pokud máte dostatek kvalitních zpětných odkazů je to signál pro vyhledávače a tím i pro vaše klienty, že právě váš web je stěžejním zdrojem informací a že ho mohou využít jiné stránky jako zpětný odkaz. Mnohem víc zájemců se tak na váš web dostane, mnohem víc zákazníků ho bude brát jako relevantní, a to je přesně požadovaný cíl!

Dejte přednost kvalitě před kvantitou!

Zatímco v minulosti bylo důležité mít zpětných odkazů co nejvíc, dnes to už úplně neplatí. Stále je důležité mít jich dost, aby měl vyhledávač z čeho vybírat, důležitější je ale hodnota odkazu! Pokud totiž není dostatečně relevantní, můžete se dočkat toho, že to bude mít na vaše webové stránky naopak negativní vliv – a to určitě nechcete. Při tvorbě zpětných odkazů nebuďte netrpěliví, jde o delší proces, i proto je důležité zaměřit se na kvalitu. Zpětné odkazy by měly být přirozené a s hodnotným obsahem. Vyhněte se většímu kopírování.Odborníci doporučují čerpat témata ze sociálních sítí a nebát se zeptat lidí z okolí, co je na dané téma zajímá.

Nejdůležitější faktory, které ovlivňují hodnocení vašich stránek podle externích odkazů:

  1.     Hodnota externí stránky

Čím čtenější je externí web, tím větší váhu má odkaz, který z této stránky přichází.

  1.     Obsahová správnost

Čím bližší je téma, kterému se externí stránky odkazující na ty vaše věnují, tím větší je hodnota celého odkazu.

  1.     Text použitý v odkazu

Text musí obsahovat klíčová slova a fráze, které vystihují téma vašich stránek či kategorií internetového obchodu. (Jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu, to se dočtete zde). Jen tak se dobře umístí ve výsledcích vyhledávání podle toho, jak potřebujete.

  1.     Umístění odkazu na externím webu

Odkaz na homepage má větší hodnotu než ten, který je umístěn kdesi skrytý dole. Ideální je plynulý text umístěný na začátku stránky.

  1.     Počet odkazů na externí stránce

Čím víc různých odkazů máte na externí stránce, tím se bohužel snižuje hodnota odkazu na vás (vaše stránky).

Odkazujte i na vašich stránkách!

Nebojte se – vybudujte si síť relevantních odkazů i na vašem webu. Může jít o odkazy, které propojí jakési podstránky na vašem jednom webu, říká se mu interní linkbuilding. Díky němu tak dostane váš zákazník například víc informací o konkrétním výrobku, nebo mu můžete vysvětlit nějaké pojmy či fungování nějakého produktu. Nechlubí se sice takovou váhou jako externí odkazy, ale pomůžou potenciálním klientům.

Jak zpětné odkazy vybudovat?

Způsobů je mnoho. Mezi ty nejběžnější patří především:

  • vytvoření zajímavého obsahu
  • publikování článků z externích stránek
  • vzájemná výměna odkazů
  • účast na odborných fórech
  • publikování na RSS kanálech,, které jsou určené pro čtení novinek
  • registrace v katalozích
  • tvorba webových stránek typu microsite (malý web, který funguje jako doplněk hlavní webové prezentace)

Chcete kvalitní zpětné odkazy? Oslovte profíky!

Na budování zpětných odkazů myslete už ve chvíli, kdy zakládáte svůj web. Texty na něm jsou důležité. Ve většině případů sice na začátku firmy na postavení webových stránek  nevyčlení příliš peněz, ale i tady lze najít řešení  Spojte linkbuilding a PR (public relations).. Získáte tak kroky napřed proti konkurenci a svoje pozice ve vyhledávačích si zlepšíte. S tím se „sveze“ i návštěvnost webu, která se zvýší. Následující recenze na Topranker vám mimo jiné ukáže, jakých výsledků v online propagaci lze s profesionální firmou dosáhnout).

 

Michal Crhák

Back to Top